Et Dieu… crea la Femme/Και ο Θεός… έπλασε τη γυναίκα (1956)
6,3/10
- Έτος κυκλοφορίας: 1956
- Είδος: δραματική ταινία
- Χώρα: Γαλλία
- Σκηνοθέτης: Ροζέ Βαντίμ
- Πρωταγωνιστές: Μπριζίτ Μπαρντό, Κουρντ Γιούργκενς και Ζαν Λουί Τρεντινιάν
- Διάρκεια ταινίας: 95′
Το Και ο Θεός… έπλασε τη γυναίκα (Et Dieu… crea la Femme) είναι μια γαλλική δραματική ταινία του 1956 από τον εκπρόσωπο του μοντέρνου γαλλικού σινεμά Ροζέ Βαντίμ, με πρωταγωνιστές τους Μπριζίτ Μπαρντό, Κουρντ Γιούργκενς και Ζαν Λουί Τρεντινιάν. Η ταινία λογοκρίθηκε για την τολμηρή θεματολογία της. Παράλληλα ανάδειξε τη Μπριζίτ Μπαρντό σε σταρ παγκόσμιας ακτινοβολίας.
Πλοκή: Η Ζυλιέτ Αρντί είναι μια νεαρή ανέμελη κοπέλα στο απόγειο της ομορφιάς της. Οι τρόποι της σκανδαλίζουν τη μικρή επαρχιακή πόλη όπου ζει υιοθετημένη. Μαθαίνει τυχαία ότι ο Αντουάν, ο άντρας που αγαπά, την βλέπει σαν μια περαστική περιπέτεια. Εκείνη όμως είναι έτοιμη να τον ακολουθήσει στην πόλη. Αυτός όμως την αγνοεί. Λίγο αργότερα υπό την απειλή της θετής της μητέρας, παντρεύεται τον μικρότερο αδερφό του Αντουάν, Μισέλ. Το ζευγάρι θα γνωρίσει για λίγο την ευτυχία αλλά όταν ο Αντουάν επιστρέφει στο πατρικό σπίτι η κατάσταση θα παρεκτραπεί…
Ο μύθος της Μπε-μπε… πριν σαράντα χρόνια, τότε που οι γυναίκες άλλαξαν χτένισμα, ντύσιμο και βάδισμα για χάρη της. “Και ο Θεός έπλασε τη γυναίκα…” με συμπλήρωμα: “Αλλά ο διάβολος έπλασε τη Μπριζίτ Μπαρντό…”. Το σίγουρο είναι πως χωρίς να βάλει το χεράκι του ο Ροζέ Βαντίμ δε θα γινόταν τίποτε.
Ο Ρώσος εμιγκρές που ξεκίνησε σα βοηθός του Μάρ Αλλεγκρέ, και ξεγύμνωσε τις γυναίκες του με προκλητική αναίδεια και σεξουαλικότητα μπροστά στο φακό. Μετά τη Μπριζίτ ακολούθησαν η Κατρίν Ντενέβ και η Τζέιν Φόντα. Οι γυναίκες του βέβαια έγραφαν ιστορία, όχι όμως κι ο ίδιος, όσο κι αν ξεγέλασε στο ξεκίνημά του. Γι’ αυτό και η ταινία “Και ο Θεός έπλασε τη γυναίκα” έχει τη σφραγίδα μιας μυθικής σταρ και όχι του σκηνοθέτη.
Η γέννηση και δημιουργία ενός μύθου: η γατούλα με την αλογοουρά, το σύμβολο της νιότης, που άλλαξε τον τύπο της γυναίκας στον παγκόσμιο χώρο, και έφερε στη Γαλλία περισσότερο συνάλλαγμα από τη Renault. Η Μπριζίτ Μπαρντό έκανε αμέσως τις βαμπ και τις ντίβες αναχρονιστικά στοιχεία. Εκπροσωπούσε τη γοητεία της νιότης, τη χαρά της ζωής και του έρωτα, και χαιρόταν το σεξ. Η εμφάνισή της στην ταινία αυτή ήταν μια αληθινή επανάσταση, κυρίως από το καυτό μάμπο που χόρεψε μπροστά στον Κουρτ Γύργκενς, τον Τρεντινιάν, το Μαρκάν και τα αναστατωμένα αρσενικά όλου του κόσμου: ένας χείμαρρος από ξανθά μαλλιά, πρόσωπο αθώο και ερωτικό μαζί, μαύρη μπλούζα που αποκάλυπτε το στήθος, πράσινη φούστα και γυμνά πόδια.
Δείτε το trailer παρακάτω
Πηγή εικόνας εξωφύλλου lemonde.fr, grand magazine