
All Quiet on the Western Front / Ουδέν νεότερον από το δυτικό μέτωπο (1930)


8,1/10
Υπόθεση
Ο νεαρός Πολ και οι συμμαθητές του, παρασυρμένοι από πατριωτικά ιδεώδη, κατατάσσονται εθελοντικά στον γερμανικό στρατό κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Γεμάτοι ενθουσιασμό, ρίχνονται στη μάχη, αλλά σύντομα ανακαλύπτουν τη φρίκη του πολέμου. Στα χαρακώματα, η φιλία και η επιβίωση γίνονται οι μοναδικές τους ελπίδες, καθώς γύρω τους ο θάνατος παραμονεύει σε κάθε βήμα. Καθώς ο πόλεμος τους αλλάζει ανεπανόρθωτα, η τελευταία αποστολή του Πολ τον φέρνει αντιμέτωπο με μια τραγική ειρωνεία… Μπορεί κάποιος να γλιτώσει από τον πόλεμο, όταν η ίδια η ψυχή του έχει χαθεί;
- Έτος:1930
- Χώρα: United State
- Είδος: αντιπολεμικό έργο
- Γλώσσα: Ελληνικά
- Διάρκεια: 136′
- Σκηνοθέτης: Λούις Μάιλστοουν
- Ηθοποιοί: Λιού Αίρες, Λούις Βόλχαϊμ, Τζον Ρέι, Άρνολντ Λούσι, Μπεν Αλεξάντερ
Η κλασική αντιπολεμική ταινία «All Quiet on the Western Front» ήταν το πρώτο φιλμ στην ιστορία του κινηματογράφου που αναγνώρισε τους εχθρούς ως ανθρώπινα , τρομαγμένα θύματα. Περιγράφει τον τρόμο και την ματαιότητα του πολέμου όπως τον βλέπουν επτά Γερμανοί μαθητές που συμμετέχουν ως εθελοντές στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ο βασικός χαρακτήρας, ο Πάουλ (Λιου Έιρς), αποδρά από τον τρόμο και γυρίζει στην πόλη του με άδεια, αλλά συγκλονίζεται τόσο απο τον λανθασμένο πατριωτισμό που συναντά εκεί, ώστε γυρίζει στο μέτωπο για να πεθάνει.
Μεταφορά του μυθιστορήματος του Έριχ Μαρία Ρέμαρκ στην οθόνη , η ταινία εγκαταλείπει τη δομή με τα συνεχή φλας – μπακ που χαρακτηρίζει το βιβλίο, για να εφαρμόσει μια χρονολογική εξιστόρηση, παραμένοντας μια εξαντλητική συγκινησιακή εμπειρία.
Οι ειρηνιστές την επέκριναν επειδή δεν πρότεινε στοκ κοινό πως ν’ αντισταθεί εναντίον του πολέμου , μολονότι στην Πολώνια απαγορεύτηκε η προβολή της επειδή θεωρήθηκε φιλογερμανική ενώ στην Γερμανία οι Νάζι οργάνωσαν διαδηλώσεις έξω απο τους κινηματογράφους που παιζόταν, με αποτέλεσμα ν’ αποσυρθεί επειδή “έθιγε την εικόνα του έθνους”.
Οι κινήσεις της κάμερας στα χαρακώματα και η χρήση σκηνών από γερανό ήταν πρωτοποριακές τεχνικές, όπως και η χρήση της κάμερας ως πολυβόλου που γάζωνε τους στρατιώτες καθώς εμφανίζονταν στην οθόνη. Ο Τζέιμς Γουέιλ γύρισε μια συνέχεια «Γυρισμός από το Δυτικό μέτωπο» (The Road Back, 1937).
Δείτε ολόκληρη την ταινία παρακάτω
Δείτε το trailer παρακάτω
Πηγή εικόνας filmy.gr