7,8/10
- Έτος κυκλοφορίας: 1938
- Είδος: σκρούμπολ κωμωδία
- Χώρα: ΗΠΑ
- Σκηνοθέτης: Χάουαρντ Χοκς
- Πρωταγωνιστές: Κάθριν Χέπμπορν, Κάρι Γκραντ
- Διάρκεια ταινίας: 102′
Η γυναίκα με τη λεοπάρδαλη (Bringing Up Baby), είναι σοφιστικέ κωμωδία παραγωγής 1938, σε σκηνοθεσία Χάουαρντ Χοκς με πρωταγωνιστές τους Κάθριν Χέπμπορν και Κάρι Γκραντ. Η παραγωγή της ταινίας έγινε από την εταιρία RKO Pictures και τους ηθοποιούς πλαισιώνουν οι Τσαρλς Ραγκλς, Μπάρι Φιτζέραλντ και Μέι Ρόμπσον.
Πλοκή
Ο Ντέιβιντ, ένας σοβαρός παλαιοντολόγος, εργάζεται σκληρά για να ολοκληρώσει τη συναρμολόγηση ενός δεινοσαύρου και να εξασφαλίσει μια σημαντική δωρεά για το μουσείο του. Η ζωή του αναστατώνεται όταν συναντά τη Σούζαν, μια εκκεντρική και απρόβλεπτη κληρονόμο.Η Σούζαν τον μπλέκει σε μια σειρά κωμικοτραγικών περιπετειών, που περιλαμβάνουν τη φροντίδα ενός εξημερωμένου λεοπάρδαλου, του Baby, και μια διαρκώς αυξανόμενη αλυσίδα παρεξηγήσεων. Καθώς οι δυο τους προσπαθούν να διαχειριστούν το χάος που προκαλεί το Baby, η σχέση τους εξελίσσεται από αντιπαλότητα σε αμοιβαία συμπάθεια.Στο τέλος, παρά τις κακοτυχίες και τις τρελές καταστάσεις, ο Ντέιβιντ συνειδητοποιεί ότι έχει ερωτευτεί τη Σούζαν, ενώ εκείνη αποδεικνύεται ότι, παρά τη χαοτική της φύση, φέρνει χαρά και ζωντάνια στη ζωή του.
Περισσότερα
Κριτική
Η κωμωδία χαρακτήρων είναι το κύριο χαρακτηριστικό της ταινίας. Οι αστείες καταστάσεις αναδύονται από τη συνάντηση δύο πολύ διαφορετικών χαρακτήρων: της διαρκώς εκκεντρικής και απρόβλεπτης Σούζαν και του πολύ σοβαρού και πειθαρχημένου Ντέιβιντ. Η Κάθριν Χέπμπορν παρουσιάζει έναν χαρακτήρα που είναι το ακριβώς αντίθετο από τον κλασικό ρόλο της “ευγενικής” ηρωίδας, με την απρόβλεπτη και παιδική της διάθεση να προκαλεί τη διαρκή αναστάτωση στον κόσμο γύρω της. Ο Κάρι Γκραντ, από την άλλη, είναι εξαιρετικός στην ερμηνεία του ρόλου του λογικού, αλλά αμήχανου επιστήμονα που πασχίζει να διατηρήσει την ψυχραιμία του.
Η χημεία μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών είναι εκπληκτική. Οι αστείες σκηνές περιλαμβάνουν απίστευτα ατυχήματα, όπως την καταδίωξη ενός ζώου ή τη σύγκρουση μεταξύ των χαρακτήρων. Οι διάλογοι είναι γρήγοροι, γεμάτοι με χιούμορ και ετοιμότητα, κάτι που καθιστά την ταινία ακόμα πιο ευχάριστη.
Ο Κάρι Γκραντ, ο οποίος σε κάποια σκηνή της ταινίας αναγκάζεται να φορέσει μια γυναικεία ρόμπα, χρησιμοποιεί τη λέξη «γκέι» για να περιγράψει την κατάστασή του. Αυτή ήταν και η πρώτη φορά που η λέξη «γκέι», της οποίας η κανονική σημασία είναι «εύθυμος», χρησιμοποιήθηκε σε χολιγουντιανή ταινία για να περιγράψει ομοφυλοφιλικές σεξουαλικές προτιμήσεις.
Η σκηνοθεσία του Χάουαρντ Χοκς προσφέρει μια κομψή αίσθηση του στυλ της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ, ενώ οι ταινίες του είδους screwball comedy (οι οποίες βασίζονται σε ταχύτατους διαλόγους και αστεία μπερδέματα) είναι χαρακτηριστικές για την ευφυΐα και την έξυπνη διαχείριση των καταστάσεων.
Στυλ και Θέματα
Η ταινία εξετάζει την αντίθεση μεταξύ της τάξης και της αταξίας, της λογικής και του χάους. Η Σούζαν, με την ανεξέλεγκτη προσωπικότητά της, έρχεται να ταράξει τη ζωή του Ντέιβιντ, αλλά στο τέλος αυτή η αναστάτωση είναι που φέρνει και την προσωπική και συναισθηματική αλλαγή. Η ταινία καταπιάνεται με θέματα όπως η ευθύνη, η ελευθερία και η αγάπη, αναδεικνύοντας τη σημασία του να αφήνεσαι να ακολουθήσεις το ένστικτό σου και να απολαμβάνεις τη ζωή χωρίς αυστηρούς περιορισμούς.
Κληρονομιά
Η ταινία «Bringing Up Baby» δεν ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη κατά την πρώτη της προβολή, αλλά με την πάροδο του χρόνου, έγινε μία από τις πιο αγαπημένες σκρούμπολ κωμωδίες της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ. Είναι ένα έργο που εξακολουθεί να εντυπωσιάζει, όχι μόνο για την κωμική του αξία αλλά και για τη μοναδική δυναμική μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών.
Δείτε ολόκληρη την ταινία παρακάτω
Δείτε το trailer παρακάτω
Πηγή εικόνας εξωφύλλου: classiq.me, Athinorama