Τα Βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, ευρύτερα γνωστά ως Όσκαρ, είναι κινηματογραφικά βραβεία με παγκόσμια προβολή και απονέμονται από την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών. Η πρώτη απονομή τους έγινε στις 16 Μαΐου του 1929 στο ξενοδοχείο “Ρούσβελτ” στο Χόλυγουντ. Όλα ξεκίνησαν το 1927 από τον ιδιοκτήτη της εταιρίας Metro Goldwyn Mayer (MGM) και αδιαμφισβήτητο αφεντικό της μέχρι τότε μικρής κινηματογραφικής βιομηχανίας, Λούις Μπ. Μάγερ, ο οποίος στην προσπάθειά του να αντιδράσει στις φήμες περί ανηθικότητας των κινηματογραφικών κυκλωμάτων, τις οποίες διέδιδαν τοπικά συνδικάτα και θρησκευτικές οργανώσεις, θέλησε να συσπειρώσει τους ανθρώπους που δραστηριοποιούνταν στη βιομηχανία του Χόλυγουντ.
Παρακάτω σας παραθέτουμε μια λίστα ηθοποιών οι οποίοι κέρδισαν το Όσκαρ Α’ γυναικείου , Β’ γυναικείου, Α’ ανδρικού και Β’ ανδρικού ρόλου καθώς και τις αντίστοιχες ταινίες για τις οποίες βραβεύτηκαν, από το 1928 έως το 1960.
ΟΣΚΑΡ Α’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ (1928-1960)
- Λορέτα Γιάνγκ: Η Κόρη του Αγρότη (The Farmer’s Daughter, 1947)
- Γκριρ Γκάρσον: Κυρία Μίνιβερ (1942)
- Τζάνετ Γκέινορ: Η Αυγή (Sunrise: A Song of Two Humans, 1927), Έβδομος Ουρανός (Seventh Heaven, 1927) και Άγγελος του Δρόμου (Street Angel, 1928)
- Τζέιν Γουάιμαν: Σιωπηλή τραγωδία (1948)
- Τζοάν Γούντγουορντ: Η Εύα δίχως πέπλο (1957)
- Γκρέις Κέλι: Η χωριατοπούλα (The Country Girl, 1954)
- Κλοντέτ Κολμπέρ: Συνέβη μια νύχτα (It Happened One Night, 1934)
- Τζόαν Κρόφορντ: Θύελλα σε μητρική καρδιά (Mildred Pierce, 1945)
- Βίβιεν Λη: Όσα παίρνει ο άνεμος (Gone With The Wind, 1939) / Λεωφορείο ο Πόθος (A Streetcar Named Desire 1951)
- Άννα Μανιάνι: Το στιγματισμένο ρόδο (The Rose Tattoo,1955)
- Ίνγκριντ Μπέργκμαν: Εφιάλτης (1944)/ Αναστασία (1956)
- Σίρλεϊ Μπουθ: Ξαναγύρισε, Μικρή μου Σέμπα (1952)
- Ολίβια Ντε Χάβιλαντ: Δωσ’ μου πίσω το παιδί μου (1946)/ Η κληρονόμος (1949)
- Μπέτι Ντέιβις: Μια επικίνδυνη γυναίκα (Dangerous,1935)/ Ζέζεμπελ (Jezebel,1938)
- Μαρί Ντρέσλερ: Μιν και Μπιλ (Min and Bill,1930)
- Μαίρη Πίκφορντ: Η Κοκέτα (Coquette,1929)
- Λουίζ Ράινερ: Ο μέγας Ζίγκφελντ (The Great Ziegfeld, 1936)/ Υπό το βλέμμα του Βούδα (The Good Earth, 1937)
- Τζίντζερ Ρότζερς: Το Δράμα μιας Γυναίκας (Kitty Foyle, 1941)
- Σιμόν Σινιορέ: Ο ανεμοστρόβιλος του πάθους (Room At The Top 1959)
- Νόρμα Σίρερ: Μετά το διαζύγιο (The Divorcee, 1930)
- Ελίζαμπεθ Τέιλορ: Ζήσαμε στην Αμαρτία (1960)
- Τζένιφερ Τζόουνς: Ουράνια οπτασία (The Song Of Bernadette,1943)
- Τζόαν Φοντέιν: Υποψίες (1941)
- Κάθριν Χέπμπορν: Το Ξημέρωμα της Δόξας (1934)
- Σούζαν Χέιγουορντ: Θέλω να Ζήσω! (I Want to Live!,1958)
- Έλεν Χέιζ: Το Σφάλμα μιας Μητέρας (The Sin of Madelon Claudet, 1931)
- Όντρεϊ Χέπμπορν: Διακοπές στην Ρώμη (Roman Holiday, 1953)
- Τζούντι Χόλιντεϊ: Γεννημένη Χθες (Born Yesterday,1950)
ΟΣΚΑΡ Α’ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ (1928-1960)
- Τζορτζ Άρλις: Ντισραέλι (Disraeli, 1929)
- Εμίλ Γιάνινγκς: Το Λυκόφως της Δόξας (The Last Command, 1928)/ Όταν η Σαρξ Υποκύπτει (The Way of All Flesh, 1927)
- Κλαρκ Γκέιμπλ: Συνέβη μια νύχτα (It Happened One Night, 1934)
- Άλεκ Γκίνες: Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (1957)
- Τσάρλτον Ίστον: Μπεν Χουρ (Ben Hur, 1959)
- Τζέιμς Κάγκνεϊ: Ο ουρανός της δόξας (Yankee Doodle Dandy, 1942)
- Ρόναλντ Κόλμαν: Διπλή ζωή (A Double Life, 1947)
- Γκάρι Κούπερ: Ο λοχίας Γιορκ (Sergeant York,1941) / Το τρένο θα σφυρίξει τρεις φορές (High Noon, 1952)
- Μπινγκ Κρόσμπι: Ο δρόμος της αγάπης (Going My Way, 1944)
- Μπρόντερικ Κρόφορντ: Όλοι οι Άνθρωποι του Βασιλιά (All the King’s Men,1949)
- Μπαρτ Λάνκαστερ: Είμαστε διεφθαρμένοι; (Elmer Gantry, 1960)
- Πολ Λούκας: Φρουρά επί του Ρήνου (Watch On The Rhine, 1943)
- Τσαρλς Λότον: Ερρίκος Η’ (The Private Life of Henry VIII, 1933)
- Βίκτορ ΜακΛάγκλεν: Ο Καταδότης (The Informant, 1935)
- Φρέντρικ Μαρτς: Δρ Τζέκιλ και μίστερ Χάιντ (Dr. Jekyll and Mr. Hyde,1931)/ Τα καλύτερα χρόνια της ζωής μας (The Best Years of our Lives, 1946)
- Ρέι Μιλάντ: Το Χαμένο Σαββατοκύριακο (The Lost Weekend,1945)
- Πολ Μιούνι: Λουί Παστέρ (The Story Of Louis Paster, 1936)
- Γουόρνερ Μπάξτερ: Ο ληστής της Αριζόνας (In Old Arizona, 1929)
- Λάιονελ Μπάριμορ: Ελεύθερες ψυχές (A Free Soul, 1931)
- Γουάλας Μπίρι: Ο Πρωταθλητής (The Champ,1931)
- Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ: Η βασίλισσα της Αφρικής ( 1951)
- Έρνεστ Μποργκνάιν: Μάρτι (Marty, 1955)
- Μάρλον Μπράντο: Το Λιμάνι της αγωνίας (On the Waterfront,1954 )
- Γιουλ Μπρίνερ: Ο Βασιλιάς κι Εγώ (The King And I, 1956)
- Ντέιβιντ Νίβεν: Χωριστά τραπέζια (Separate Tables, 1958)
- Ρόμπερτ Ντόνατ: Goodbye, Mr. Chips / Αντίο, Ωραία Νιάτα (1939)
- Λόρενς Ολίβιέ: Άμλετ (Hamlet,1948)
- Τζέιμς Στιούαρτ: Κοινωνικά Σκάνδαλα (The Philadelphia Story,1940)
- Σπένσερ Τρέισι: Δαίμονες των κυμάτων (1937)/ Αδέσποτα νιάτα (1938)
- Χοσέ Φερρέρ: Συρανό ντε Μπερζεράκ (Cyrano de Bergerac, 1950)
- Γουίλιαμ Χόλντεν: Ο καταδότης του θαλάμου 17 (Stalag 17, 1953)
πηγή εικόνας i.pinimg.com
πηγή εικόνας tumlbr.com
πηγή εικόνας flickr.com
ΟΣΚΑΡ Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ (1936-1960)
- Μαίρη Άστορ: Το μεγάλο ψέμα (1941)
- Σέλλεϊ Γουίντερς: Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ (1959)
- Γκλόρια Γκράχαμ: Η Ωραία και το Κτήνος (The Bad and the Beautiful, 1952)
- Χάτι ΜακΝτάνιελ: Όσα παίρνει ο άνεμος (Gone With The Wind, 1939)
- Ντόροθι Μαλόουν: Γραμμένο στον Άνεμο (Written in the Wind, 1956)
- Αν Μπάξτερ: Στην κόψη του ξυραφιού (The Razor’s Edge, 1946)
- Έθελ Μπάριμορ: Στο διάβα της ζωής (None But The Lonely Heart, 1944)
- Φέι Μπέιντερ: Ζέζεμπελ (Jezebel, 1938)
- Άλις Μπρέιντι: Σόδομα και Γόμορρα (In Old Chicago, 1937)
- Τζέιν Ντάργουελ: Τα Σταφύλια της Οργής (1940)
- Κατίνα Παξινού: Για ποιον χτυπά η καμπάνα (1943)
- Τερέζα Ράιτ: Κυρία Μίνιβερ (Mrs Miniver, 1942)
- Ντόνα Ριντ: Όσο υπάρχουν άνθρωποι (From Here to Eternity, 1953)
- Εύα Μαρί Σέιντ: Το Λιμάνι της αγωνίας (On the Waterfront,1954 )
- Γκέιλ Σόντεργκααρντ: Αντόνιο Αντβέρσο (Anthony Adverse, 1936)
- Κλερ Τρέβορ: Key Largo (1948)
- Τζο Βαν Φλιτ: Ανατολικά της Εδέμ (1955)
- Κιμ Χάντερ: Λεωφορείο ο Πόθος (A Streetcar Named Desire 1951)
- Σελέστ Χολμ: Συμφωνία κυρίων (Gentelman’s Agreement, 1947)
ΟΣΚΑΡ Β’ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ (1936-1960)
- Έντμουντ Γκουέν: Το Θαύμα της 34ης Οδού (1947)
- Τσαρλς Κόμπερν: Άστεγοι ερωτευμένοι (1943)
- Άντονι Κουίν: “Βίβα Ζαπάτα” (Viva Zapata!, 1952)/ “Η ζωή ενός ανθρώπου” (Lust For Life, 1956)
- Ντόναλντ Κρισπ: Η κοιλάδα της κατάρας (1941)
- Τζακ Λέμον: Μίστερ Ρόμπερτς (Mr. Roberts, 1955)
- Καρλ Μάλντεν: Λεωφορείο ο Πόθος (A Streetcar Named Desire 1951)
- Τόμας Μίτσελ: Η Ταχυδρομική Άμαξα (Stagecoach, 1939)
- Ρεντ Μπάτονς: Σαγιονάρα (Sayonara, 1957)
- Γουόλτερ Μπρέναν: Come and Get it (1936)/ Κεντάκι (Kentucky), 1938/ Ο λέων της δύσεως (The Westerner), 1940
- Έντμοντ Ο’Mπράιεν: Η ξυπόλητη κόμισσα (1954)
- Πίτερ Ουστίνοφ: Σπάρτακος (Spartacus, 1960) / Τοπ Καπί (Top Kapi, 1964)
- Τζορτζ Σάντερς: Όλα για την Εύα (All About Eve 1950)
- Φρανκ Σινάτρα: From Here to Eternity (1953)
- Βαν Χέφλιν: Αιχμάλωτοι του πάθους (Johnny Eager, 1942)
- Γουόλτερ Χιούστον: Ο Θησαυρός της Σιέρα Μάντρε (The Treasure Of Sierra Madre, 1948)