Μπριζίτ Μπαρντό: ο «μύθος» του γαλλικού σινεμά
Μπριζίτ Μπαρντό: Ένα όνομα συνώνυμο με την ομορφιά, τη σεξουαλικότητα, τη θηλυκότητα, τη γυναικεία απελευθέρωση, τη γαλλική φινέτσα.
Η Μπριζίτ Αν Μαρί Μπαρντό γεννήθηκε στις 28 Σεπτεμβρίου του 1934 στο Παρίσι. Ο πατέρας της Λουί Μπαρντό ήταν μηχανικός και δούλευε στην οικογενειακή επιχείρηση παραγωγής βιομηχανικών αερίων. Η μητέρα της Μαρί Μισέλ ασχολούνταν με το χορό και τη ποίηση, και ήταν αυτή που την παρότρυνε να ασχοληθεί με τη μουσική και το χορό.
Αφού σπούδασε σε ωδείο, σε ηλικία 15 ετών έκανε το πρώτο της εξώφυλλο για το περιοδικό ELLE. Έτσι γνώρισε τον πρώτο της σύζυγό και διάσημο Γάλλο σκηνοθέτη Ροζέ Βαντίμ. Οι γονείς της δεν ήθελαν το γάμο, όμως τελικά συμφώνησαν όταν εκείνη έκλεισε τα 18. Παράλληλα, συμμετείχε στη πρώτη της ταινία, τη κωμωδία του Ζαν Μπογιέ, «Τρελός για Αγάπη».
Η παγκόσμια φήμη της αυξάνεται κατακόρυφα σε ηλικία 22 ετών, χάρη στη ταινία του άνδρα της, Ροζέ Βαντίμ, «Και ο Θεός… έπλασε τη γυναίκα». Η ταινία λογοκρίθηκε και απαγορεύτηκε στις ΗΠΑ, καθώς θεωρήθηκε προκλητική για την εποχή της, όμως έκανε θρίαμβο στη Γαλλία.
Έτσι γεννιέται ο μύθος της Μπαρντό: πλούσια ξανθιά μαλλιά, μαύρο eye-liner, χείλη στα χρώματα του έρωτα και ξαφνικά η γυμνή σιλουέτα της γίνεται αντικείμενο πόθου όλων των ανδρών. Το μπικίνι έρχεται στη μόδα και η Μπαρντό το κάνει διάσημο. Η Σιμόν Ντε Μποβουάρ στο δοκίμιό της «Το σύνδρομο της Λολίτας» (1959) περιέγραψε την Μπαρντό ως την «ατμομηχανή της γυναικείας ιστορίας» και τη χαρακτήρισε ως την πρώτη και πιο απελευθερωμένη γυναίκα της μεταπολεμικής Γαλλίας.
Η Μπαρντό χώρισε με τον Βαντίμ και δύο χρόνια αργότερα, παντρεύτηκε τον Γάλλο ηθοποιό, Ζακ Σαριέ, με τον οποίο απέκτησε το μοναδικό της παιδί, τον Νικολά-Ζακ Σαριέ. Όταν το ζευγάρι χώρισε, η Μπριζίτ δήλωσε ότι δεν ήθελε το παιδί και ότι ποτέ δεν ήταν έτοιμη να γίνει μητέρα, δίνοντας στον Σαριέ την πλήρη κηδεμονία. Το συγκεκριμένο περιστατικό σόκαρε την κοινή γνώμη των 60’s που κατέκρινε έντονα την ηθοποιό για το γεγονός ότι εγκατέλειψε το παιδί της για να συνεχίσει την ανέμελη ζωή της.
Το Χόλιγουντ την ζητάει επίμονα όμως αυτή δεν δέχεται καμία πρόταση και παραμένει στη Γαλλία. Αγοράζει μια έπαυλη στο Σαιν-Τροπέ και διοργανώνει ξέφρενα πάρτι με εκλεκτούς καλεσμένους. Ο τύπος είτε θα την λατρεύει είτε θα την κατακρίνει.
Η μεγάλη κοινωνική πίεση που δέχτηκε για τις πράξεις της ως γυναίκα και μητέρα, η ασφυκτική πολιορκία των δημοσιογράφων καθώς και οι επίμονοι θαυμαστές της, έφεραν την Μπαρντό στα όριά της. Ανήμερα των εικοστών έκτων γενεθλίων της, αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει, όμως τελικά επέζησε.
Δυο χρόνια αργότερα, ξεκίνησε να ασχολείται παθιασμένα με τα δικαιώματα των ζώων και έγινε χορτοφάγος. Ακολούθησαν μερικές από τις πιο γνωστές της ταινίες, το αριστούργημα «Η Περιφρόνηση» του Ζαν Λυκ Γκοντάρ, με τον Μισέλ Πικολί και το «Βίβα Μαρία» του Λουί Μαλ με την Ζαν Μορό.
Το 1966 παντρεύτηκε για τρίτη φορά με τον Γερμανό εκατομμυριούχο Γκίντερ Ζακς, με τον οποίο χώρισε δυο χρόνια αργότερα. Ακολούθησε ένα σύντομο ειδύλλιο με τον στιχουργό Σερζ Γκενσμπούρ, ο οποίος την ερωτεύτηκε τρελά και τις έγραψε πλήθος από τραγούδια που έκανε διάσημα, όπως το περίφημο «Je T’ Aime» και το «Bonnie and Clyde» της ομώνυμης ταινίας.
Το 1973, σε ηλικία μόλις 39 χρονών, αποσύρθηκε πλήρως από τον καλλιτεχνικό χώρο και τα φώτα της δημοσιότητας και αφιερώθηκε στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ζώων, μέσα από το ομώνυμο ίδρυμα της, το οποίο χρηματοδοτεί βγάζοντας σε δημοπρασία διάφορα προσωπικά της αντικείμενα και κοσμήματα.
Τα κύρια πεδία δραστηριοποίησης του ιδρύματος σχετίζονται με την αιχμαλωσία άγριων ζώων για την τοποθέτησή τους σε τσίρκο και ζωολογικούς κήπους, τις συνθήκες σφαγής των ζώων, την καταπολέμηση της ιπποφαγίας, την κατάργηση των πειραμάτων σε ζώα, την καταπολέμηση του παράνομου κυνηγιού, την εξάλειψη των αγώνων με ζώα (όπως οι ταυρομαχίες και κοκορομαχίες), καθώς και με την ευαισθητοποίηση σχετικά με την εγκατάλειψη των οικόσιτων ζώων.
Το 1985 ονομάζεται Ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής από τον Πρόεδρο Φρανσουά Μιτεράν, αλλά η Μπαρντό αρνείται τον τίτλο.
Το 1992 παντρεύτηκε στη Νορβηγία τον τέταρτο σύζυγο της, Μπερνάρ ντ’ Ορμάλ, πρώην σύμβουλο του ακροδεξιού ηγέτη Ζαν-Μαρί Λεπέν, με τον οποίο μένουν στο Σαιν-Τροπέ από τότε.
To 2001, η οργάνωση PETA, απονέμει στη Μπαρντό το «Ανθρωπιστικό Βραβείο PETA», σαν αναγνώριση των αγώνων της υπέρ των δικαιωμάτων των ζώων, και κυρίως για την προσπάθειά της, για την προστασία της φώκιας.
Το 2003 κυκλοφόρησε βιβλίο όπου εκφράζει το σύνολο των προσωπικών της ιδεών για τη ζωή, μερικές από τις οποίες αντιπροσωπεύουν ανοιχτά ακροδεξιές απόψεις. Το 2004 καταδικάσθηκε σε χρηματική ποινή 5.000 ευρώ για πρόκληση ρατσιστικού μίσους, όταν τα έβαλε με τους μουσουλμάνους της Γαλλίας. Το 2008, δικαστήριο στο Παρίσι καταδικάζει την ηθοποιό σε δύο μήνες φυλάκιση με αναστολή και 15.000 ευρώ πρόστιμο με την κατηγορία ότι προέβη σε δηλώσεις που υποκινούν το ρατσιστικό μίσος, εξαιτίας ενός γράμματος που είχε στείλει στον Νικολά Σαρκοζί όταν εκείνος διένυε τη θητεία του ως Υπουργός Εσωτερικών, στο οποίο και καταδίκαζε μια μουσουλμανική τελετή στην οποία σφάζονται ζώα. Δεν διστάζει μάλιστα να αναφερθεί ευθέως στον Γάλλο Πρόεδρο, Εμανουέλ Μακρόν, κατακρίνοντας τον για την πολιτική που ακολουθεί σε σχέση με τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των ζώων.
Η άλλοτε σεξοβόμβα Μπριζίτ Μπαρντό σήμερα πλέον, έχει απομακρυνθεί τελείως από τα φώτα της δημοσιότητας, ζώντας με τον σύζυγό της στην έπαυλη του Σαιν-Τροπέ, την οποία έχει μετατρέψει σε φάρμα.
Σε πρόσφατη συνέντευξή της αποκάλυψε πως δεν μπορεί πλέον να περπατά και στηρίζεται σε πατερίτσες αλλά εξακολουθεί να εργάζεται στο ίδρυμά της για την προστασία και τα δικαιώματα των ζώων.
«Την έζησα τη ζωή μου… Ό,τι είναι να ’ρθει ας έρθει», είχε δηλώσει η άλλοτε σταρ του γαλλικού σινεμά, χωρίς δισταγμό και ενοχές. Ένδοξοι και άδοξοι έρωτες, δόξα, χρήματα, θαυμασμός, μεγάλες ταινίες και συνεργασίες με σκηνοθέτες. Η Μπριζίτ Μπαρντό έζησε και ζει όπως ακριβώς θέλει, αποφασίζοντας η ίδια για τον εαυτό της και χαράσσοντας τη δικιά της πορεία και κανείς δεν μπορεί να αμφιβάλει γι’ αυτό. Χρόνια της πολλά λοιπόν!
Πηγή: monopoli.gr
Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας hollywoodlife.com